Kiedy wymienić pasek rozrządu?
Pasek rozrządu znaleźć można nie tylko w starych samochodach, lecz również w wielu nowych modelach aut. Rozwiązanie to wciąż z powodzeniem stosuje wielu wiodących producentów. Choć ich jakość jest dziś dużo wyższa niż kiedyś, to jednak nie są niezniszczalne.
Za co odpowiada pasek rozrządu?
Dzięki paskowi rozrządu praca wału korbowego oraz wałka rozrządu zostaje zsynchronizowana. Wówczas zawory w silniku mogą w odpowiednim czasie otwierać się i zamykać i nie ma możliwości, by uderzały w pracujące w cylindrach tłoki. Pasek rozrządu jest więc niezwykle ważnym elementem samochodu. Jego uszkodzenie jest często jednoznaczne ze zniszczeniem całego silnika.
Podstawowe informacje dotyczące tego, kiedy wymienić pasek rozrządu?
Istnieją sytuacje, w których kwestia konieczności wymiany paska rozrządu jest oczywista. I tak np. należy wymienić go, co jasne, gdy jest popękany czy w inny sposób mechanicznie uszkodzony, a także gdy jest zabrudzony olejem. Przyjmuje się również, że pasek należy wymieniać co około 5 lat, bez względu na przebieg samochodu.
Warto również pamiętać, że pasek powinno się wymienić po zakupie używanego samochodu w sytuacji, w której nie jesteśmy pewni co do autentyczności jego historii serwisowej, która została nam przedstawiona, czy gdy nie znamy jego faktycznego przebiegu.
Wymiana paska a przebieg samochodu:
Zaleca się wymieniać pasek rozrządu po przejechaniu około 90-150 tysięcy kilometrów, niekiedy 180 tysięcy. Jest to jednak wytyczna dość ogólna i wartości te mogą się różnić między samochodami wybranych marek. Informacje dotyczące sugerowanych przebiegów, po zrealizowaniu których należy wymienić pasek, udostępniają producenci samochodów. Na ogół sugerowane przez nich dystanse faktycznie odpowiadają zużywaniu się paska.
Porady ekspertów:
O ile najczęściej można sugerować się wytycznymi producentów, zawsze lepiej jest dodatkowo skonsultować się z doświadczonym, zaufanym mechanikiem, który oceni, w jakim stanie znajduje się pasek rozrządu w naszym samochodzie, i stwierdzi, czy wytyczne producenta są adekwatne, czy może lepiej byłoby skrócić zalecany przez niego przebieg o 20 czy 30 procent (dzieje się tak najczęściej w przypadku starszych samochodów). Dzięki temu oszczędzimy sobie potencjalnych kłopotów z niespodziewanie uszkodzonym paskiem.
Eksploatacja samochodu a wymiana paska rozrządu:
Z wcześniejszą niż zalecana wymianą paska rozrządu należy liczyć się m.in. wówczas, gdy samochód jest i/lub był eksploatowany w ciężkich czy nawet ekstremalnych warunkach, a także jeśli poruszamy się nim głównie po mieście.
Dodatkowe informacje:
Przyjmuje się, że pasek rozrządu powinien być wymieniany wraz z innymi elementami, które napędza (np. pompą wody, rolkami prowadzącymi czy napinaczami, zgodnie z zaleceniami danego producenta). One wszystkie z czasem zużywają się i są narażone na mechaniczne uszkodzenia, przed którymi wymiana samego tylko paska nas nie uchroni.
Wymiana paska rozrządu w BESTHOL
Jeżeli w Twoim aucie konieczna jest wymiana paska rozrządu zapraszamy do kontaktu! Wykonujemy naprawy mechaniczne i elektryczne w pojazdach wszystkich marek. Nasi specjaliści zawsze przed przystąpieniem do pracy wykonują kompleksową diagnostykę samochodu, stawiają diagnozę i wyceniają naprawę. Po zaakceptowaniu kosztów przekazujemy protokół przyjęcia pojazdu do naprawy i wskazujemy termin odebrania auta. Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami i odpowiadamy na wszystkie pytania dotyczące naprawy. Jeżeli właśnie szukasz warsztatu samochodowego na terenie Warszawy lub potrzebujesz pomocy drogowej albo holowania – zadzwoń pod nasz całodobowy telefon kontaktowy!
TEL: 697-598-149
WWW: https://besthol.pl