Wymiana chłodnicy klimatyzacji
DZISIEJSZA PRACA: Wymiana chłodnicy klimatyzacji
A PONIŻEJ INSTRUKCJA DLA TYCH, KTÓRZY CHCĄ PRZEPROWADZIĆ WYMIANĘ SAMODZIELNIE:
Żeby wygodnie wymienić chłodnice klimatyzacji zalecam podnośnik warsztatowy, ale można to zrobić też z pozycji ziemi z podnośnikiem typu żaba.
- Zdjęcie osłony dolnej silnika (jeżeli taką samochód posiada).
- Odkręcenie i odsunięcie nadkoli antykorozyjnych aby mieć dobry dostęp do zderzaka.
- Odkręcenie i zdjęcie zderzaka.
- Odkręcenie i zdjęcie lamp przednich.
- Odkręcenie chłodnicy klimatyzacji od chłodnicy wody.
- W celu zapewnienia sobie większej ilości miejsca można wyjąć filtr powietrza.
- Należy wypiąć linkę od zamka maski .
- Odłączyć wszystkie kostki (tj. do czujnika temperatury, do klaksonów itp.).
- Odkręcić i odchylić wzmocnienie przednie, aby zrobiło się miejsce na wyciągnięcie chłodnicy klimatyzacji.
- Montowanie nowej chłodnicy klimatyzacji.
- WAŻNE: założyć nowe oringi (uszczelki) na rurki, które przykręca się do nowej chłodnicy (WAŻNE: żeby to były oringi specjalne do klimatyzacji).
- Po włożeniu nowej chłodnicy i skręceniu przewodów do niej, przykręcamy wzmocnienie przednie i mocujemy chłodnicę klimatyzacji do chłodnicy wody.
- W takim stanie dobrze byłoby sprawdzić szczelność układu poprzez wpuszczenie azotu pod dużym ciśnieniem lub zrobienie próżni maszyną do klimatyzacji.
- Gdy wszystko jest ok – nabijamy układ odpowiednią ilością oleju do układu klimatyzacji i odpowiednią ilością czynnika chłodzącego. Nie zapominajmy także o kontraście w celu ułatwienia w przyszłości ewentualnej nowej nieszczelności.
- Wszystko składamy ponownie i możemy cieszyć się klimatyzacją w ciepłe dni.
CZAS WYMIANY: 1-1,5 godziny
NABIJANIE KLIMATYZACJI: około 1 godzina